راهنمای خرید تبلت و کتاب‌خوان

تبلت و کتاب‌خوان

امروزه تبلت‌ها و کتاب‌خوان‌ها بسیار فراگیر شده‌اند. تبلت‌ها همان گوشی‌های هوشمندی هستند که اندازه صفحه بزرگ‌تری دارند و برای انجام راحت‌تر کاربردهایی مانند تماشای ویدئو، بازی یا بازدید از وب‌سایت‌ها و مرور جزوه‌ها اغلب مورد توجه‌اند. کتاب‌خوان نیز نوعی تبلت است که برای افرادی که تمایل به خواندن کتاب دارند با این ‌حال نمی‌خواهند زحمت جابه‌جایی انواع کتاب‌ها را به خود بدهند، بسیار مناسب است. انواع مختلفی از این محصولات وجود دارد که کاربر باید متناسب با نیاز و شرایط خود یکی را انتخاب کند. در این راستا توجه کاربران را به راهنمای خرید تبلت و کتاب‌خوان جلب می‌کنیم.

 

نکات مورد توجه در خرید تبلت و کتاب‌خوان

اندازه صفحه و قیمت

این محصولات در اندازه‌های متنوعی تولید شده‌اند، با این حال یک تبلت متوسط سایزی بین ۹ تا ۱۱ اینچ دارد که این اندازه از گوشه تا گوشه گرفته می‌شود (قطر صفحه). کتاب‌خوان ابعاد کوچک‌تری دارد. اگرچه تبلت‌های بزرگ‌تر نیرومندتر به نظر می‌رسند، قیمت و وزن آنها نیز بیشتر است. اندازه صفحه‌ای که انتخاب می‌کنید بستگی به کاربرد و استفاده شما و نظر شخصی‌تان و همچنین بودجه‌تان دارد.

 

وضوح تصویر

واحد اندازه‌گیری وضوح تصویر پیکسل بر اینچ است و بیانگر کیفیت نمایش عکس، ویدئو و غیره در تبلت است. هرچه وضوح تصویر بیشتر باشد جزئیات بیشتری قابل نمایش است. اگر به‌منظور تماشای ویدئو یا ویرایش عکس از تبلت استفاده می‌کنید باید وضوح تصویر حداقل ۲۰۰ پیکسل بر اینچ باشد.

 

مقاومت در برابر آب

کتاب‌خوان‌ها و تبلت‌ها همه جا استفاده می‌شوند. وقتی فردی بخواهد آنها را در تعطیلات کنار دریا یا نزدیکی استخر استفاده کند خطر برخورد آب با آنها وجود دارد. خوشبختانه اکثر این محصولات طراحی ضد آب دارند و از این نظر ایمن‌اند.

تبلت و کتاب‌خوان

ظرفیت حافظه

ظرفیت حافظه کتاب‌خوان خیلی مسئله مهمی نیست؛ چراکه اکثر کتاب‌ها حجم کمی روی حافظه اشغال می‌کنند و کاربران می‌توانند هزاران کتاب در کتاب‌خوانشان داشته باشند. معمولاً کتاب‌خوان‌ها و تبلت‌ها ظرفیتی از ۴ گیگابایت تا ۳۲ گیگابایت دارند.

 

راه‌های ارتباطی

تقریباً تمام کتاب‌خوان‌ها از وای‌فای و برخی از آنها از فناوری اتصال ۳G و شبکه سلولی نیز پشتیبانی می‌کنند. در تبلت‌ها نیز استفاده از وای‌فای و اتصالات ۳G و ۴G معمول است.

 

باتری و شارژدهی

میزان نگهداری شارژ در کتاب‌خوان‌ها بسیار بیشتر از تبلت‌ها و تلفن همراه است. به دلیل اینکه هنگام استفاده از کتاب‌خوان‌ها نوری منتشر نمی‌شود، این محصولات می‌توانند شارژ خود را تا چندین روز حفظ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *