راهنمای خرید خودرو

راهنمای خرید خودرو

با توجه به نوساناتی که بازار ایران با آن روبه‌رو است، این سؤال که «چه ماشینی بخرم؟» همواره یکی از متداول‌ترین سؤالات خریداران ایرانی بوده است. همان‌طور که می‌دانید، امروزه انواع متفاوتی از خودرو در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت وجود دارد و با توجه به قیمت آنها که اغلب گران هستند، خریداران با وسواس بیشتری برای خرید مواجه می‌شوند و نیاز به وجود راهنمای خرید خودرو دوچندان می‌شود.

 

نکات مورد توجه در خرید خودرو

قیمت

مانند بسیاری از محصولات دیگر و شاید مهم‌تر از آنها، برای خرید خودرو نیز بودجه حرف اول را می‌زند. ممکن است بودجه شما در حدی باشد که نتوانید یک نمونه صفر بخرید. قبل از خرید باید در مورد محدوده قیمتی که می‌توانید پرداخت کنید تصمیم بگیرید تا به سراغ گام بعدی برویم.

 

نیاز

خودرو مناسب به این بستگی دارد که شما چه کسی هستید و از خودروتان چه انتظاری دارید. بعضی افراد دوست دارند با خودروشان به دیگران فخر بفروشند و این تصور را به وجود آورند که من ثروتمند هستم. همچنین باید مشخص کنید چه تعداد مسافر را می‌خواهید جابه‌جا کنید. سپس تعیین کنید که بیشتر در جاده‌های صاف رانندگی می‌کنید یا مناطق ناهموار. در مورد سوخت ماشین نیز تصمیم بگیرید که ماشینی با چه میزانی از مصرف سوخت را می‌خواهید. بعضی ماشین‌ها سوخت زیادی مصرف می‌کنند.

راهنمای خرید خودرو

جدید یا دست‌دوم

درست است که اکثر افراد ترجیح می‌دهند خودشان اولین کسی باشند که از ماشین استفاده می‌کند، اما به این نکته نیز توجه کنید که با وجودی که هزینه نمونه‌های دست‌اول بالاتر است، به‌محض اینکه شما شروع به رانندگی با آن می‌کنید، قیمت آن شروع به کاهش یافتن می‌کند. بعد از ۱۲ ماه قیمت خودروتان چیزی حدود ۴۰ درصد کاهش می‌یابد. اگر قصد دارید دو یا سه سال بعد خودروتان را عوض کنید، توجه کنید که قیمت آن بسیار پایین‌تر از چیزی است که دو یا سه سال پیش پرداخت کرده‌اید.

 

جست‌وجو

بعد از اینکه فهمیدید چه نوع خودرویی و با چه قیمتی می‌خواهید، به دنبال انواع موجود آن در بازار باشید. علاوه بر جستجوی محلی می‌توانید از اینترنت نیز در این زمینه کمک بگیرید. برندهای مختلف، فروشنده‌های مختلف و حتی شهرهای مختلف را برای پیدا کردن بهترین نمونه بررسی کنید. اگر فردی را از دوستانتان می‌شناسید که بتواند در این مورد به شما کمک کند هم چه بهتر. بهتر است بیش از یک نمایندگی را بررسی کنید تا بتوانید قیمت پایه خودروتان را بهتر به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *