راهنمای خرید دوچرخه و لوازم جانبی

دوچرخه و لوازم جانبی

هنگام خرید دوچرخه احتمالاً با سؤالات زیادی روبه‌رو می‌شوید. تا حدودی حق دارید. انتخاب دوچرخه از فردی به فرد دیگر متفاوت است و هر کس باید متناسب با ویژگی‌های خودش نمونه مناسب را انتخاب کند. بعد از خرید دوچرخه نیز خرید لوازم جانبی آن اهمیت پیدا می‌کند که باید به آن هم توجه کرد. در راهنمای خرید دوچرخه و لوازم جانبی می‌خواهیم مسیر پیش روی شما را روشن‌تر کنیم.

 

نکات مورد توجه در خرید دوچرخه و لوازم جانبی

دوچرخه

ابتدا مشخص کنید که در کجاها می‌خواهید از دوچرخه استفاده کنید. آیا می‌خواهید در جاده و کوهستان دوچرخه برانید یا در فضاهای شهری؟ هر کدام از این مکان‌ها طراحی مخصوص به خود را دارند. دوچرخه‌های مخصوص کوهستان مقاومت بیشتر و تایرهایی ضخیم دارند که آنان را برای بودن در شرایط کوهستان مناسب می‌کند. قیمت نیز از موارد مهمی است که می‌تواند در انتخاب‌های شما محدودیت‌هایی ایجاد کند. راحتی دوچرخه و تناسب آن با ابعاد بدنتان نیز ویژگی مهمی است که باید در نظر بگیرید. بعضی دوچرخه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که توان حمل بار را نیز دارند. اگر می‌خواهید با دوچرخه‌تان چیزی حمل کنید، به این مورد توجه کنید.

محصولات بخش فروشگاه

به یک‌نفره یا دونفره بودن دوچرخه نیز دقت کنید. اگر معمولاً با شخص دیگری همراه هستید این ویژگی می‌تواند برای شما مناسب باشد. به کیفیت دوچرخه‌ای که می‌خرید نیز توجه داشته باشید و ظاهر زیبای دوچرخه فریبتان ندهد. برخی دوچرخه‌ها با ظاهر جذاب استاندارد نیستند و ماندگاری بالایی ندارند.

دوچرخه و لوازم جانبی

لوازم جانبی

چراغ از جمله مهم‌ترین لوازم جانبی دوچرخه محسوب می‌شود که داشتن آن الزامی است، مخصوصاً اگر شما بیشتر در شب‌ها از دوچرخه استفاده می‌کنید داشتن آن برایتان واجب است. چراغ‌ها در انواع متفاوتی از جمله ثابت، چشمک‌زن و … طراحی شده‌اند. برخی از آنها نیازی به استفاده از باتری نیز ندارند.

 

قفل دوچرخه برای امنیت آن بسیار کاربردی است. از جمله قفل‌های مقاوم می‌توان به قفل‌هایی با مدل D اشاره کرد که نسبت به قفل‌های زنجیری مقاومت بیشتری در برابر برش دارند. قفل‌های زنجیری به طور گسترده استفاده می‌شوند و در صورت استفاده بهتر است نمونه کاور دار آن را انتخاب کنید که به بدنه دوچرخه آسیبی نزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *