راهنمای خرید عطر و ادکلن

راهنمای خرید عطر و ادکلن

خوشبو کردن خود و استفاده از وسایل خوشبوکننده از دیرباز موردتوجه بشر بوده است. در ابتدا از مواد خوشبوکننده بیشتر برای مراسم‌های مذهبی و آیینی استفاده می‌شد اما به تدریج برای استفاده شخصی جای خود را در میان افراد پیدا کرد. با گسترش فناوری، انواع مختلف عطر و ادکلن به وجود آمد که اگر چه این تنوع پوشش سلیقه‌های مختلف را فراهم آورده اما باعث سردرگمی عده‌ای در انتخاب شده است. در راهنمای خرید عطر زیر برخی نکات قابل توجه قبل از اقدام به خرید عطر بررسی شده است که خالی از لطف نیست.

 

نکات مورد توجه هنگام خرید عطر

هزینه

مانند خرید بسیاری از محصولات، در خرید عطرها نیز باید به بودجه‌تان توجه کنید. اگر می‌خواهید عطری ارزان بخرید، احتمال تقلبی بودن آن را نیز در نظر بگیرید. اگر به دنبال خرید نمونه‌های اصل هستید و قیمت آن خیلی برایتان مهم نیست، به سراغ مغازه‌های معتبر بروید.

 

تشخیص نمونه اصل

برای تشخیص اصلی یا تقلبی بودن عطرها، می‌توانید به در آنها توجه کنید. معمولاً عطرهای اصل درِ سفت و محکمی دارند و برای بازکردن آن باید کمی انرژی بگذارید، در حالی که درِ نمونه‌های تقلبی از همان ابتدا لق می‌زند. از میزان شفافیت مایع نیز می‌توانید به اصل یا تقلبی بودن پی ببرید. شیشه را در مقابل نور بگیرید و میزان شفافیت مایع را بررسی کنید.

  راهنمای خرید عطر و ادکلن

فصل

عطرهایی که برای استفاده در فصول سرد مناسب‌اند، متفاوت از عطرهایی هستند که در فصول گرم استفاده می‌شوند. استفاده از عطرهای گرم در زمستان و عطرهای سرد در تابستان مناسب‌تر است. همچنین در تابستان به علت گرمی هوا نیاز به تعداد دفعات بیشتری در استفاده وجود دارد در نتیجه بهتر است برای استفاده در تابستان عطری را انتخاب کنید که ماندگاری بیشتری داشته باشد.

 

محل استفاده

بهتر است عطری که نزد دوستانتان استفاده می‌کنید با نمونه مورد استفاده در مکان‌های رسمی متفاوت باشد. اگر می‌خواهید عطرتان را در مکان‌های رسمی استفاده کنید، رایحه‌های گرم، شیرین و تلخ و اگر نزد دوستانتان استفاده می‌کنید، نمونه‌های سرد و ترش را انتخاب کنید. عطر سرد به عطری گفته می‌شود که با استشمام آن حس خنکی القا شود و عطر گرم بالعکس.

 

نوع پوست

حتی عطرهای یکسان نیز ممکن است روی پوست‌های متفاوت، بوهای متفاوتی داشته باشند. به‌علاوه پوست‌های چرب برای مدت طولانی‌تری بو را نگه می‌دارند. اگر پوستتان خشک است نمونه‌ای را انتخاب کنید که ماندگاری بیشتری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *