راهنمای خرید لبنیات

لبنبات

لبنیات از جمله مواد ضروری بدن انسان محسوب می‌شوند که در هرم غذایی نیز جایگاه ویژه‌ای دارند. حتی برخی گیاه‌خواران که گوشت مصرف نمی‌کنند برای تأمین نیازهای بدنشان از لبنیات استفاده می‌کنند. در راهنمای خرید لبنیات می‌خواهیم مواردی که هنگام خرید لبنیات باید به آن توجه کنید را بررسی کنیم.

 

نکات مورد توجه در خرید لبنیات

ابتدا مشخص کنید که دوست دارید لبنیات پاستوریزه تهیه کنید یا طرفدار نوع محلی آن هستید. بحث‌های زیادی بر سر بهتر بودن این دو نوع وجود دارد، با این وجود هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. اگر شیر غیر پاستوریزه می‌خرید حتماً قبل از خرید آن را بجوشانید تا از سلامت آن مطمئن شوید. اگر مستقیماً شیر را از گاوداری تهیه می‌کنید از تمیز بودن آن مکان و مطمئن بودن فروشنده اطمینان حاصل کنید. مورد بعد توجه به لاکتوز شیر است. اگر شما یا خانواده از جمله افرادی هستید که به لاکتوز حساسیت دارند و بدنشان توانایی هضم این آنزیم را ندارد، شیرهای بدون لاکتوز را تهیه کنید.

در مورد محصولات لبنی پاستوریزه می‌توانید با خواندن برچسب آن از ارزش غذایی و میزان کالری آن مطلع شوید. بد نیست هنگام خرید به آن نگاهی بیندازید. دقت کنید که محصولاتی انتخاب کنید که حداقل ماده افزودنی را داشته باشند. ماست‌های طعم‌دار حاوی مواد افزودنی و شیرین‌کننده‌های مصنوعی بیشتری هستند. می‌توانید ماست ساده تهیه کنید و بعد مطابق سلیقه خودتان به آن مواد دیگری اضافه کنید. اگر قصد افزایش وزن دارید، نوع پرچرب لبنیات برای شما مناسب است و در صورتی که اضافه‌وزن داشته باشید، لبنیات کم‌چرب تهیه کنید.

لبنبات

در مورد بستنی توجه کنید که این محصول انواع مختلف و طعم‌های متفاوتی دارد. همچنین ممکن است به جز شیر گاو با شیر گوسفند، بز یا گاومیش تهیه شده باشند که هر یک خواص متفاوتی دارند. انواع میوه‌ای و کاکائویی آنها موجود است که به سلیقه خودتان می‌توانید آنها را انتخاب کنید. درست است که بستنی خوشمزه است اما خوب است بدانید که قند بالایی دارد، پس در مصرف آن زیاده‌روی نکنید!

لبنبات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *