راهنمای خرید لوازم آشپزخانه

خرید لوازم آشپزخانه

روزبه‌روز به تعداد لوازم آشپزخانه اضافه می‌شود. در زمان‌های نه‌چندان دور لوازم آشپزخانه را تنها چند قلم محدود و ضروری برای پخت‌وپز تشکیل می‌داد. اما امروزه به حدی تنوع این تجهیزات زیاد شده که گاهی اوقات انسان فکر می‌کند بشر در دوره‌های پیشین چطور بدون این لوازم می‌توانست زندگی کند. در راهنمای خرید لوازم آشپزخانه می‌خواهیم برخی نکات ضروری که قبل از خرید این اقلام بهتر است در نظر بگیرید را بیان کنیم.

 

نکات مورد توجه در خرید لوازم آشپزخانه

سرویس قابلمه

پرواضح است که سرویس قابلمه یکی از مهم‌ترین لوازم آشپزخانه است که به طور مرتب مورد استفاده قرار می‌گیرد. قبل از خرید به جنس قابلمه توجه کنید. قابلمه در ارتباط مستقیم با غذایی است که مصرف می‌کنید، بنابراین باید دقت کنید که از مواد سالمی تشکیل شده باشد که در اثر حرارت با غذا ترکیب نشوند. همچنین به میزان رسانا بودن آن در برابر حرارت توجه کنید و با توجه به نوع غذایی که می‌خواهید بپزید، جنس مناسب را انتخاب کنید.

 

چاقو

قبل از خرید به تیزی نوک چاقو و تناسب آن با کاربردی که در آشپزخانه دارد، توجه کنید. چاقوهای کند زمان زیادی را از شما می‌گیرند. البته کند بودن چاقو امری نسبی است؛ به عنوان مثال شاید نیازی نباشد چاقویی که با آن پنیر می‌برید، به اندازه چاقویی که با آن سیب‌زمینی یا پیاز پوست می‌کنید، تیز باشد.

خرید لوازم آشپزخانه

ظروف نگهدارنده

توجه کنید که درب ظرف به خوبی روی آن قرار بگیرد و اصطلاحاً چفت شود. اگر در ظرف به خوبی بسته نشود مواد غذایی درون آن در معرض رطوبت و گرد و غبار هوا قرار خواهند گرفت و احتمال فاسد شدن آن وجود دارد. اگر بتوانید از نوع شفاف این ظروف را تهیه کنید برای تشخیص محتویات درون آن نیز راحت‌تر خواهید بود.

 

مخلوط‌کن

به قدرت موتور و محکم و تیز بودن تیغه‌های آن توجه کنید. میزان مصرف برق و سرعت انجام کار آن نیز از جمله موارد مهم است. تیغه‌های تیز از جنس استیل بهترین نوع تیغه‌ها هستند و نسبت به دیگر انواع مقاومت بیشتری دارند.

خرید لوازم آشپزخانه

جنس ظروف

به صورت کلی ظروف استیل هم از نظر بهداشتی و هم از نظر ماندگاری انتخاب بهتری هستند. آنها در حرارت با غذا ترکیب نمی‌شوند و ویژگی ضد زنگ دارند. اما ضعف آنها این است که حرارت را به طور یکنواخت انتقال نمی‌دهند. اگر می‌خواهید در درجه یکنواخت و پایین غذا بپزید، ظروف چدن انتخاب مناسب‌تری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *