راهنمای خرید لوازم جانبی خودرو

لوازم جانبی خودرو

وقتی خودرو خود را خریدید، به تجهیزات جانبی مربوط به آن نیز نیاز خواهید داشت. با توجه به اینکه امروزه انواع مختلفی از لوازم جانبی خودرو تولید می‌شود و ممکن است برخی از آنها علی‌رغم داشتن کیفیت بالا برای شما مناسب نباشند، بهتر است قبل از خرید این‌گونه تجهیزات، راهنمای خرید مربوط به آنها را مطالعه کنید.

 

نکات مورد توجه در خرید لوازم جانبی خودرو

قفل کاپوت

این قفل از دسترسی سارقین به زیر کاپوت جلوگیری می‌کند. قبل از خرید توجه کنید که با مدل ماشین شما تناسب داشته باشد. همچنین به جنس بدنه قفل کاپوت توجه کنید. جنس‌های مختلفی از آن وجود دارند اما قفل‌های فولادی هم در برابر فشار وارده از سوی سارقین و هم تغییرات دما، مقاوم‌ترین هستند.

 

پاور ویندوز

بعد از مشخص‌کردن میزان بودجه‌تان، به نوع پاور ویندوز توجه کنید. با توجه به اینکه فقط شیشه‌های جلوی ماشین شما به‌صورت اتوماتیک بالا می‌روند یا هر چهار شیشه ماشین، می‌توانید نوع دوکاناله یا چهارکاناله را انتخاب کنید. همچنین اگر خودروتان سانروف دارد، می‌توانید یک پاور سانروف هم خریداری کنید. پاورویندوزها برای خودروهای متفاوت فرق می‌کنند. نمونه‌ای انتخاب کنید که متناسب با ماشین شما باشد.

لوازم جانبی خودرو

تیغه برف‌پاک‌کن

تیغه‌های برف‌پاک‌کن سه نوع‌اند: معمولی، آیرودینامیکی و برف‌گیردار. با توجه به شرایط محیطی که در آن رانندگی می‌کنید، نوع مناسب را انتخاب کنید. مثلاً اگر بیشتر در مکان‌های گرمسیر رانندگی می‌کنید، نیازی به خرید نوع برف‌گیردار آن نخواهید داشت. مورد بعد توجه به اندازه تیغه است. معمولاً اندازه تیغه‌ها متناسب با مدل خودروهای متفاوت مشخص می‌شوند و با دانستن نوع ماشینتان می‌توانید نمونه مناسب را تهیه کنید.

 

باتری

قبل از خرید باتری، به اندازه آن توجه کنید. می‌توانید با مطالعه کتب راهنما یا با صحبت با مکانیکتان اندازه مناسب را به دست آورید. مورد بعد توجه به تازگی باتری است. سعی کنید باتری که بیش از شش ماه از تولید آن گذشته باشد را نخرید. به ظرفیت باتری نیز توجه کنید. ظرفیت ذخیره بالا برای مواقعی که ماشین با شرایط دشوار مانند ناسازگاری موتور یا خرابی دینام رو‌به‌رو شود، کمک‌کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *