راهنمای خرید لوازم شخصی کودک

خرید لوازم شخصی کودک

لوازم شخصی هر فرد جزء وسایلی هستند که باید فقط توسط او استفاده شوند و قرض دادن این وسایل به دیگری کار نادرستی است و می‌تواند موجب بروز بیماری‌های مختلف شود. لوازم شخصی گستره زیادی دارند و شامل انواع حوله، لیف، صابون، مسواک و … می‌شوند که هر کدام از آنها خود زیرمجموعه‌های متفاوتی دارند. در راهنمای خرید لوازم شخصی می‌خواهیم نکات مهمی که قبل از تهیه این وسایل باید در نظر بگیرید را توضیح دهیم.

 

نکات مورد توجه در خرید لوازم شخصی

حوله کودک

مهم است که حوله‌ای با کیفیت و با جنس نرم و لطیف انتخاب کنید. حتماً می‌دانید که پوست کودک بسیار لطیف است و هر گونه خشونتی در جنس حوله می‌تواند موجب آزار پوست کودک شود و اهمیت انتخاب حوله با کیفیت از اینجا مشخص می‌شود. ترجیحاً حوله‌ای تهیه کنید که تمام بدن نوزاد را بپوشاند. این کار باعث می‌شود کودکتان بعد از حمام کاملاً پوشیده باشد و سرما نخورد. حوله‌های معطر را خریداری نکنید. امکان دارد کودکتان به این مواد حساسیت داشته باشد و با استفاده از آن علائمی را بروز دهد.

خرید لوازم شخصی کودک

لباس کودک

لباسی که انتخاب می‌کنید باید دقیقاً متناسب با بدن کودک باشد. لباس‌های گشاد که از بدن او آویزان‌اند و لباس‌های تنگ هر دو باعث کلافگی کودک می‌شوند. اگر کودکی زیر ۲ سال دارید، باید دقت کنید که درآوردن و پوشاندن لباس مخصوصاً لباس‌هایی که از بالا تا پایین یک‌تکه هستند به تن نوزاد راحت باشد، چون ممکن است برای عوض‌کردن پوشک مجبور شوید چندین بار لباس نوزاد را باز و بسته کنید. در مورد لباس‌های دکمه‌دار دقت کنید که دکمه‌ها بدن کودک را نیازارند.

خرید لوازم شخصی کودک

پیش‌بند کودک

برای کاربردهای مختلف نیاز به پیش‌بندهای با اندازه‌های متفاوت و جنس‌ها و شکل‌های متفاوتی خواهید داشت. به عنوان مثال اگر می‌خواهید برای مصرف مایعات یا شیر یا سوپ برای کودک پیش‌بند تهیه کنید، پیش‌بند ساده انتخاب خوبی است اما اگر در شرایط مهمانی باشید و مخصوصاً در جایی که کودکتان خودش بخواهد غذا بخورد و امکان ریختن غذا بیشتر باشد پیش‌بند ساده چندان مناسب نیست؛ برای چنین شرایطی پیش‌بند آستین‌دار که تمام بدن کودک را می‌پوشاند گزینه خوبی است. پیش‌بندهای یک‌بارمصرف نیز وجود دارند که در صورتی که فرد پرمشغله‌ای هستید و فرصت شستن پیش‌بند کودک را ندارید، می‌توانید از این نمونه‌ها استفاده کنید.

خرید لوازم شخصی کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *