راهنمای خرید لوازم مصرفی خودرو

لوازم مصرفی خودرو

تمام خودروها و وسایل نقیله دارای یک سری لوازم مصرفی هستند که پس از مدتی نیاز به جایگزینی پیدا می‌کنند. زمانی که برای تعویض هر یک از این اقلام نیاز است، بسته به نوع و کارکرد آن متفاوت است. برای راحتی کار خریداران گرامی، در راهنمای خرید لوازم مصرفی خودرو به مواردی که باید قبل از اقدام به خرید برخی از این لوازم مصرفی در نظر گرفته شود، پرداخته‌ایم.

 

نکات مورد توجه در خرید لوازم مصرفی خودرو

روغن موتور

به کارخانه و سری ساخت خودروتان توجه کنید. خودروهای جدیدتر، مصرف روغن بهینه‌تری دارند و روغن‌های جدید متناسب با این خودروها تهیه شده‌اند. مورد بعد توجه به محیط رانندگی است. بیشتر در چه محیط‌هایی رانندگی می‌کنید؛ آب‌وهوای گرم یا سرد و در جاده‌های صاف و هموار یا ناهموار. شرایط متفاوت تأثیر متفاوتی بر میزان مصرف روغن موتور می‌گذارد. به ویسکوزیته روغن نیز توجه کنید. ویسکوزیته همان مقاومت در برابر جاری‌شدن است. روغن‌های با ویسکوزیته پایین راحت‌تر جاری می‌شوند و می‌توانند موتور را در هوای سرد محافظت کنند، در حالی که روغن‌های با ویسکوزیته بالا برای محافظت از موتور در دماهای بالاتر مناسب‌اند.

محصولات بخش فروشگاه

لوازم مصرفی خودرو

روغن گیربکس

در این مورد نیز باید به گران‌روی مایع توجه کنید. همچنین شاخص کیفی آن را در نظر بگیرید. معمولاً عددی بین ۱ تا ۶ بر روغن‌های گیربکس درج شده است. هر قدر این عدد بیشتر باشد، روغن باکیفیت‌تر است. روغن گیربکس برای این است که مانند لایه‌ای غضروفی بین قطعات و چرخ دهنده‌ها قرار بگیرد تا آنها به هم ساییده نشوند؛ بنابراین مهم است که روغن در برابر فشار قطعات مقاوم باشد. باید هنگام خرید به این شاخص نیز توجه کنید.

 

فیلتر روغن

فیلتر روغن مکمل روغن موتور در ماشین است. توصیه می‌شود روغن موتور و فیلتر با هم تعویض شوند؛ چرا که در صورتی که روغن عوض شود ولی فیلتر عوض نشود روغن کارکرده موجود در فیلتر باعث آلودگی روغن جدید می‌شود. سعی کنید محصول را از برندها و فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. همچنین توجه کنید که نوع فیلتر با نوع خودرو تناسب داشته باشد.

لوازم مصرفی خودرو

فیلتر هوا

به اندازه فیلتر توجه کنید. اندازه آن باید با سیستم تهویه ماشین مطابقت داشته باشد. فیلترهای هوا انواع مختلفی دارند، اما عمومی‌ترین نوع فیلتر که قیمت مناسبی دارد و برای ماشین‌های شهری معمولی مناسب است، فیلتر کاغذی یا سلولزی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *