راهنمای خرید لوازم ورزشی

لوازم ورزشی

شاید شما هم جزء افرادی باشید که دوست دارند ورزش کنند اما فرصت باشگاه رفتن ندارند. در این صورت می‌توانید با تهیه لوازم ورزشی خانگی در منزلتان هر موقع فرصت داشتید ورزش کنید. تنوع زیادی از لوازم ورزشی وجود دارند که شاید ندانید کدام‌یک برایتان مناسب‌تر است. در راهنمای خرید لوازم ورزشی می‌خواهیم این مسائل را برای شما روشن کنیم.

 

نکات مورد توجه در خرید لوازم ورزشی

دوچرخه ثابت

از جمله لوازم ورزشی هوازی محسوب می‌شود. این دوچرخه‌ها در دو نوع ثابت و ایستاده عرضه شده‌اند که نوع نشسته برای افرادی که از مشکلاتی مانند کمردرد و زانودرد رنج می‌برند، مناسب‌تر است. اگر دوست دارید با سرعت زیاد پدال بزنید باید دقت کنید که همه دوچرخه‌ها این امکان را ندارند و باید ظرفیت دوچرخه و قدرت تحمل آن را در نظر بگیرید. نوعی از دوچرخه‌های ثابت هم وجود دارند که قابلیت برنامه‌دهی دارند و شما می‌توانید میزان کالری مصرف‌شده، ضربان قلبتان و وضعیت پیشرفت برنامه ورزشی‌تان را روی آن ببینید.

 

تردمیل

تردمیل نیز یکی دیگر از لوازم ورزشی هوازی است که بیشتر از دوچرخه‌های ثابت استفاده شده و تأثیر چربی‌سوزی آن نیز اندکی بیشتر از دوچرخه است. در هنگام خرید تردمیل به فضای خانه‌تان و همچنین فضایی که می‌خواهید به تردمیل اختصاص دهید توجه کنید و اندازه تردمیل را متناسب با آن انتخاب کنید. همچنین دقت کنید که افراد با چه وزنی قرار است از تردمیل شما استفاده کنند و این نکته را در انتخاب تردمیل در نظر بگیرید. به ایمنی آن نیز توجه کنید. برخی تردمیل‌ها قابلیتی دارند که در صورتی که شما تعادلتان را روی تردمیل از دست بدهید، خود به خود خاموش می‌شوند. اگر از جمله کسانی هستید که از تردمیل وحشت دارند این ویژگی برای شما مناسب است!

لوازم ورزشی

دمبل

بعضی دمبل‌ها ثابت هستند و در مقابل برخی به شما امکان کم یا زیاد کردن تعداد وزنه‌ها را می‌دهند. به تناسب نیازتان یکی را انتخاب کنید. دمبل‌ها جنس‌های متفاوتی دارند. دمبل‌های فلزی و پلاستیکی دو نمونه رایج در بازار هستند. دمبل‌های فلزی در صورتی که ناخواسته از دستتان بیفتند ممکن است مشکلاتی را برای سلامتی‌تان ایجاد کنند. دمبل‌های پلاستیکی نیز همان دمبل‌های فلزی هستند که روکش پلاستیکی دارند و به دلیل روکش پلاستیکشان در برابر زنگ زدن مقاومت می‌کنند و طول عمر بیشتری دارند. دمبل‌ها را متناسب با وزنی که می‌توانید تحمل کنید انتخاب کنید و هیچگاه بیش از توان خود وزن بلند نکنید؛ چراکه این کار بسیار خطرناک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *