راهنمای خرید لپ‌تاپ

راهنمای خرید لپ تاپ

این پرسش که چه لپ‌تاپی برای شما مناسب است، جواب واحدی ندارد. حتی بدون توجه به اینکه بودجه شما برای خرید چقدر است، انواع مختلفی از این محصول برای انتخاب وجود دارد. به عبارت دیگر یک بهترین لپ‌تاپ هیچ‌وقت وجود ندارد، زیرا کاربران شبیه به هم نیستند و انتظاراتشان یکسان نیست. در ذیل مواردی تحت عنوان راهنمای خرید لپ‌تاپ آورده شده که توصیه می‌شود کاربران پیش از اقدام به خرید در نظر بگیرند.

 

نکات مورد توجه در خرید لپ‌تاپ

اندازه و شکل

اینکه چه سایزی از لپ‌تاپ را انتخاب کنید بستگی به استفاده شما از آن دارد. سایز مثل RAM یا ROM نیست که بعداً بتوانید آن را تغییر دهید و مهم است که قبل از خرید در مورد آن تصمیم‌گیری شود. گستره اندازه لپ‌تاپ‌ها معمولاً از ۶/۱۱ اینچ تا ۳/۱۷ اینچ است. بیشتر برندها از جمله HP، Dell، ASUS و Acer معمولاً سه سایز نمایش ۳/۱۳، ۶/۱۵ و ۳/۱۷ اینچ دارند. اگر مرتب لپ‌تاپتان را بیرون می‌برید، شاید بهتر باشد سایزهای کوچک‌تر را انتخاب کنید.

 

کیفیت صفحه‌نمایش

اگر از جمله افرادی هستید که ساعت‌های زیادی با لپ‌تاپشان کار می‌کنند، قطعاً به دنبال گزینه‌ای هستید که برای چشم‌ها ایمن باشد. ابتدا مشخص کنید که آیا می‌خواهید لپ‌تاپتان صفحه لمسی باشد یا خیر. لپ‌تاپ‌های صفحه لمسی اغلب تابش نور خیره‌کننده‌ای دارند که ممکن است نپسندید. مورد بعدی توجه به وضوح تصویر یا رزولوشن است. اگر شما برای کار با پنجره‌های مختلف و دیدن هم‌زمان و با‌کیفیت تصاویر نیاز به فضای زیادی دارید، وضوح تصویر ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل (Full HD) حداقل رزولوشنی است که نیاز دارید.

راهنمای خرید لپ تاپ

کیفیت کیبورد

اگر شما یک تایپیست یا برنامه‌نویس هستید یا به هر دلیلی در نشست‌های طولانی تایپ می‌کنید، باید لپ‌تاپی با صفحه‌کلید راحت انتخاب کنید. همچنین اگر شما یک گیمر هستید ممکن است نیاز به کیبوردی متفاوت داشته باشید. به طور ایده‌آل شما به کیبوردی نیاز دارید که کلیدهایی با سایز و دسترسی مناسب و همین‌طور مقداری فضا بین کلیدها داشته باشد. کلیدها باید با فشار کمی روی آن عمل کنند و سرعت پاسخگویی خوبی داشته باشند.

راهنمای خرید لپ تاپ

پردازنده

برای اکثر کاربران پردازنده‌های اینتل بهترین عملکرد را در مورد انجام وظایف چندگانه داشته‌اند. بسیاری از لپ‌تاپ‌ها مبتنی بر سیستم Core i5 هستند، درحالی‌که نمونه‌های مبتنی بر Core i3 نیز در سیستم‌های سطوح پایین‌تر یافت می‌شوند. سیستم‌های مبتنی بر Core i7 برای افرادی است که بهترین عملکرد را از لپ‌تاپ خود انتظار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *