راهنمای خرید مواد پروتئینی

خرید مواد پروتئینی

پروتئین‌ها عنصر اساسی در بدن انسان محسوب می‌شوند. تمامی بافت‌ها و سلول‌ها برای بازسازی و انجام کارهای روزانه به پروتئین نیاز دارند. پروتئین‌ها در شکل‌دهی صحیح استخوان، وضعیت کبد، کارایی قلب و … حائز اهمیت‌اند و نقشی محوری در بدن ایفا می‌کنند. این عناصر می‌توانند توسط منابع حیوانی یا گیاهی تأمین شوند. در راهنمای خرید مواد پروتئینی به نکات ضروری که هنگام خرید این مواد باید به آن توجه شود می‌پردازیم.

 

نکات مورد توجه در خرید مواد پروتئینی

مرغ

در مورد محصولی مثل مرغ توجه کنید که می‌خواهید نوع محلی آن که به عقیده برخی خاصیت بیشتری دارد را تهیه کنید یا به مرغ ماشینی قانع هستید. در تهیه مرغ بسته‌بندی توجه کنید که از مراکز مجاز آن را تهیه کنید. توجه داشته باشید که درست است که ممکن است در پرورش مرغ‌های ماشینی از هورمون استفاده شود اما این هورمون‌ها بعد از چند روز از بین می‌روند. دقت کنید مرغی که می‌خرید تازه باشد. بهترین کار خرید مرغ کشتار روز است. همچنین شما می‌توانید مرغ کامل تهیه کنید یا اینکه قسمت‌هایی از مرغ را بخرید مثلاً فقط سینه مرغ یا فقط بال و گردن یا … که این موضوع به کاربردی که برایتان دارد و تا حدودی سلیقه شما بستگی دارد.

محصولات بخش فروشگاه

 

ماهی

یکی دیگر از مواد پروتئینی ماهی است که ارزش غذایی بالایی دارد. مشخص کنید که می‌خواهید ماهی آزاد تهیه کنید یا ماهی‌های پرورشی. ماهی‌هایی که در آب‌های آزاد رشد کرده‌اند حاوی خاصیت غذایی بالاتری هستند و به عقیده عده‌ای حتی طعم بهتری نیز دارند. به تازگی ماهی هم توجه کنید. ماهی تازه طراوت دارد، درخشان است و امواج رنگارنگی در پولک‌های آن مشاهده می‌شود. همچنین ماهی تازه چشم‌های برجسته و درخشانی دارد. آب‌شش نیز یکی دیگر از علایم شناخت تازه بودن ماهی به حساب می‌آید که آبشش قرمز نشان‌دهنده تازگی ماهی است.

خرید مواد پروتئینی

گوشت قرمز

انواع مختلفی دارد، گوشت گاو، گوساله، گوسفند و… . برخی از آنها طبیعت گرم و برخی طبیعت سرد دارند. هنگام خرید به مهر سازمان پزشکی بر گوشت توجه کنید. بهترین محل خرید گوشت قصابی‌ها هستند اما برخی افراد گوشت‌های بسته‌بندی شده را نیز مناسب می‌دانند. انتخاب هر یک از این موارد بستگی به کاربرد این گوشت‌ها و بعد از آن سلیقه شما دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *