راهنمای خرید گوشی موبایل

گوشی موبایل

ورود گوشی‌های هوشمند به بازار و پذیرایی از انواع اپلیکیشن‌ها باعث شد تلفن همراه کاربردهای متنوع‌تری نسبت به گذشته پیدا کند و در نتیجه بازار این محصول روزبه‌روز داغتر شود. کاربرد گسترده‌ این محصول در زندگی انسان امروز، موجب ایجاد رقابت بین انواع شرکت‌ها برای تولید آن شده است که اگرچه این رقابت مخاطب را با گزینه‌های متنوع و دلپذیری روبه‌رو می‌کند، اما می‌تواند انتخاب را برای او دشوار کند. از این رو نیاز به وجود راهنمای خرید گوشی موبایل احساس می‌شود.

 

نکات مورد توجه در خرید گوشی موبایل

سیستم‌عامل

اگر چیزی را می‌خواهید که استفاده از آن آسان باشد و بهترین برنامه‌ها و به موقع‌ترین به‌روزرسانی‌ها را داشته باشد، آیفون را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید گزینه‌های سخت‌افزاری متفاوتی داشته باشید و همچنین انتخاب مقرون‌به‌صرفه‌تری بخواهید، اندروید به شما پیشنهاد می‌شود.

محصولات بخش فروشگاه

 

هزینه

بیش از نیازتان برای خرید گوشی موبایل هزینه نکنید. گوشی‌های موبایل محدوده قیمتی گسترده‌ای دارند که می‌توانید مطابق انتظاری که از خرید آن دارید، برایش پول پرداخت کنید و نه بیشتر.

 

 

اندازه صفحه

اگر شما دستان کوچکی دارید یا اگر می‌خواهید با یک دست از تلفن همراه استفاده کنید، گزینه‌ای را انتخاب کنید که صفحه نمایشش کوچکتر از ۵/۵ اینچ باشد. اگر می‌خواهید با تلفن همراه ویدیو ببینید، بازی کنید یا از مزایای حالت چندپنجره‌ای در اندروید استفاده کنید، گزینه‌ای با اندازه صفحه بزرگتر انتخاب کنید.

 گوشی موبایل

کیفیت رنگ و نمایش

داشتن صفحه نمایش ۴k بسیار خوب است اما به نوعی بیش از حد مجاز است. به میزان روشنایی صفحه توجه بیشتری داشته باشید تا بتوانید در فضای باز نیز رنگ‌های متفاوت صفحه را به خوبی تشخیص دهید (پنل‌های AMOLED از این نظر بهتر از LCD هستند). تلفن‌هایی که اخیرا تولید شده‌اند دامنه دینامیکی بالایی (HDR) ارائه می‌دهند که می‌تواند رنگ‌های بیشتری را نشان دهد.

 

وضعیت باتری و دوربین

اکنون تلفن‌های ارزانتر نیز باتری‌هایی با دوام طولانی دارند. باتری انتخاب کنید که حداقل ۱۲ ساعت شارژ نگه دارد. علاوه بر طول عمر باتری، دوربین گوشی‌های هوشمند نیز به یکی از مهمترین ویژگی‌های آنها تبدیل شده‌است. به مشخصاتی مانند دریچه (تعداد کمتر بهتر است)، لنزهای دوتایی و تثبیت‌کننده تصویر بیشتر از مگاپیکسل دوربین توجه کنید.

 

پردازنده

امروزه اهمیت پردازنده از گذشته کمتر شده است و حتی گوشی‌های موبایل میان‌رده نیز عملکرد خوبی برای اکثر کاربران ارائه می‌دهند. با این حال اگر می‌خواهید از حداکثر قدرت برای انجام کارهایی مانند بازی و … استفاده کنید، می‌توانید پردازنده‌های سریعتر مانند اسنپ‌دراگون سری ۸۰۰ را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *