راهنمای خرید لوازم آرایشی

 لوازم آرایشی

انتخاب لوازم آرایشی مناسب یکی از گام‌های اساسی برای میکاپ حرفه‌ای و داشتن چهره‌ای زیبا است. مدل‌های گوناگونی از ریمل، خط چشم، رژ لب، تثبیت‌کننده آرایش و … وجود دارند که ممکن است برای مصرف‌کننده چالش ایجاد کند که کدام یک بهتر است. در این راهنمای خرید لوازم آرایشی برخی ملاحظات مورد نیاز برای انتخاب یک محصول مناسب و خریدی رضایت‌بخش معرفی شده‌اند.

 

نکات مورد توجه هنگام خرید لوازم آرایشی

استاندارد بودن

بهتر است مارک‌هایی انتخاب کنید که تأییدیه مراکز معتبر را داشته باشند. استفاده از لوازم آرایشی کم‌کیفیت و غیراستاندارد ممکن است سلامتی‌تان را به خطر اندازد. همچنین دقت کنید که لوازم آرایشی تاریخ انقضا داشته باشند.

 

ریمل

با توجه به اینکه وضعیت مژه‌های افراد از فردی به فرد دیگر متفاوت است، ریملی که برای همه مناسب باشد وجود ندارد. ابتدا وضعیت مژه‌هایتان و کارکردی که از ریمل انتظار دارید را در نظر بگیرید. بعضی ریمل‌ها حجم‌دهنده هستند، برخی افزایش‌دهنده طول و برخی هر دو. همچنین در مورد ضد آب بودن محصول نیز تصمیم بگیرید. اگر می‌خواهید در جاهایی مانند استخر آرایش داشته باشید، توجه به این مورد مهم است.

 

رژ لب

در انتخاب رژ لب رنگ پوستتان اهمیت دارد. اگر پوستی روشن دارید، پایه رنگ پوستتان متمایل به سرد است؛ درحالی‌که افرادی با پایه پوست گرم معمولاً پوستی متمایل به زیتونی یا طلایی دارند. یک عقیده این است که برای پوست‌های سرد، رنگ رژ لب ته رنگ آبی یا بنفش داشته باشد و برای پوست‌های گرم، رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز یا قرمز آجری رنگ مناسبی است. البته همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد.

 لوازم آرایشی

کرم‌پودر

همانند رژ لب، در انتخاب این نوع لوازم آرایشی نیز رنگ پوستتان نقش بازی می‌کند. اگر روی صورتتان ردی از جوش و آکنه باقی مانده است، بهتر است نمونه‌های با پوشش بالا را انتخاب کنید. نکته دیگر این‌که برخی کرم‌پودرها ممکن است روی بعضی پوست‌ها حساسیت ایجاد کنند. اگر پوست حساسی دارید به این موضوع توجه کنید. اگر شما آرایش برنز دوست دارید، می‌توانید کرم‌پودرهای تیره‌تر و نزدیک به رنگ قهوه‌ای و طلایی را انتخاب کنید و در صورتی که به آرایش سفید تمایل داشته باشید، نمونه‌هایی با رنگ روشن‌تر برای شما مناسب است.

 

خط‌چشم

امروزه خط‌چشم‌ها در حالت‌های متنوعی از جمله ژله‌ای، مایع، ماژیکی، مدادی و… عرضه شده‌اند. اگر در کشیدن خط‌چشم حرفه‌ای نیستید، نوع مدادی گزینه مناسبی است. اگر دوام آرایش برایتان مهم است از خط‌چشم ژله‌ای استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *