راهنمای خرید لوازم بهداشتی

لوازم بهداشتی

اهمیت‌دادن به بهداشت و لوازم بهداشتی پدیده جدیدی نیست. انسان در تمام دوره‌ها به دنبال پاکیزگی و استفاده از وسایلی در جهت این هدف بوده است، اما در هر دوره ابزارهای متفاوتی را بدین منظور استفاده کرده است. هم‌اکنون تنوع محصولات بهداشتی بسیار زیاد است و برندهای مختلفی در سراسر دنیا در این زمینه فعالیت می‌کنند. در راهنمای خرید لوازم بهداشتی زیر به طور خلاصه به برخی نکات مهم قبل از خرید پرداخته شده است به امید اینکه در افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان گرامی گامی برداشته باشیم.

 

نکات مورد توجه هنگام خرید لوازم بهداشتی

شامپو

قبل از خرید شامپو باید نوع پوست و موی خود را بشناسید. اگر شما پوستی خشک داشته باشید و برای خرید شامپوی مخصوص موی چرب اقدام کنید، احتمالاً نتیجه چندان خوشایند نخواهد بود. همچنین مشخص کنید که آیا از خرید شامپو اهدافی مانند حجم‌دادن به مو، براق‌کردن مو، برطرف‌کردن ریزش مو و … دارید یا خیر.

 

شامپو بدن و  ژل حمام

در این مورد نیز باید به نوع پوستتان توجه کنید. اگر پوست خشکی دارید، باید نمونه‌ای را انتخاب کنید که به پوستتان رطوبت‌بخشی کند. ترجیحاً شامپو بدنی را انتخاب کنید که از مواد طبیعی ساخته شده باشد تا علاوه بر قدرت پاک‌کنندگی، برای پوست مفید نیز باشد. محصولی را انتخاب کنید که بدون از بین بردن رطوبت طبیعی پوست، قادر به حذف چربی‌های اضافی و تمیزکردن باشد.

 

لیف و اسفنج

اگر پوست خشکی دارید، شاید استفاده از لیف برای شما چندان مناسب نباشد و باعث شود همان رطوبت اندک پوستتان را هم از دست بدهید. اگر پوست شما چرب است، لیف انتخاب خوبی است. هنگام خرید، به جنس لیف و اسفنج توجه کنید و موردی را تهیه کنید که از الیاف طبیعی تهیه شده باشد.

لوازم بهداشتی

مایع ظرف‌شویی

به حجم مایع توجه کنید. لزوماً خرید مایعی با حجم بیشتر از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر نیست؛ چرا که ممکن است از کیفیت آن راضی نباشید. با توجه به میزان استفاده‌تان ظرفیت مایع را مشخص کنید. مورد بعد توجه به آلرژی‌زا نبودن آن است. نه‌تنها تماس با پوست، بلکه بوی مایع نیز می‌تواند برای برخی افراد مشکلاتی را ایجاد کند.

 

پودر لباسشویی

در انتخاب پودر لباسشویی توجه کنید که می‌خواهید برای چه نوع لباس‌هایی و با چه رنگ‌هایی از آن استفاده کنید. اگر برای شستن لباس سفید از پودر مخصوص لباس رنگی استفاده کنید و بالعکس، به مرور زمان کیفیت رنگ پارچه تا حد زیادی از بین می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *