راهنمای خرید لوازم غذاخوری

لوازم غذاخوری

همه ما کم‌وبیش با انواع لوازم غذاخوری آشنایی داریم و از آنها استفاده کرده‌ایم. اکثر ما می‌دانیم که ظروفی که در آن غذا می‌خوریم اهمیتی کمتر از ماده غذایی مصرفی‌مان ندارد و باید ظروفی انتخاب کنیم که به سلامتی‌مان آسیب نزنند. وقتی برای کودکمان ظرف انتخاب می‌کنیم، حساسیت این قضیه بیشتر می‌شود. در راهنمای خرید لوازم غذاخوری سعی کردیم برخی از این ابهامات را برای شما برطرف کنیم.

 

نکات مورد توجه در خرید لوازم غذاخوری

لیوان کودک

لیوانی را انتخاب کنید که کودک بتواند به راحتی آن را در دستانش بگیرد. مهم است که لیوان به گونه‌ای باشد که آب از آن چکه نکند. نوعی از لیوان‌ها هستند که سوپاپ‌های مکنده دارند که مانع از چکه‌کردن آب از لیوان می‌شوند. همچنین دقت کنید که می‌خواهید لیوان حاوی نی انتخاب کنید یا خیر. برخی لیوان‌ها نی دارند و این نی به گونه‌ای است که به دیواره لیوان چسبیده است که مزیت‌های خاص خودش را دارد.

 

بشقاب

ظرفی را انتخاب کنید که قابلیت شستشو با ماشین ظرف‌شویی را داشته باشد. در این صورت کارتان راحت‌تر است. مورد بعد توجه به طرح بشقاب است. طرحی را انتخاب کنید که کودک شما به آن علاقه دارد یا آن را در برنامه‌های کودک دیده است. این‌گونه غذاخوردن را برای او جذاب‌تر می‌کنید. همچنین با توجه به اینکه کودکان در سنین ۲ تا ۵ سالگی با چالش‌های زیادی در غذاخوردن رو‌به‌رو هستند و ممکن است ظرف غذا را پرت کنند، جنس ظرف باید از جنس ظروف نشکن انتخاب شود. همچنین جنس آن به گونه‌ای انتخاب شود که در اثر حرارت، مواد تشکیل‌دهنده ظرف با غذا ترکیب نشود و مشکلات سلامتی را ایجاد نکند.

لوازم غذاخوری

قاشق و چنگال

قاشق‌های مخصوص کودکان با جنس نرم و لطیف در بازار وجود دارند که با لثه‌های کودک سازگار است و آن را اذیت نمی‌کند. برخی از این قاشق‌ها خصوصیتی دارند که به تغییرات دما حساس است و در برابر داغ بودن غذا رنگشان عوض می‌شود و می‌توان داغ بودن غذا را تشخیص داد. به پهن‌بودن دسته قاشق و چنگال نیز توجه کنید. باید ساختار دسته قاشق و چنگال به نحوی باشد که کودک بتواند راحت آن را در دستان خود بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *