راهنمای خرید لوازم مصرفی موتورسیکلت

راهنمای خرید لوازم مصرفی موتورسیکلت

موتورسیکلت‌ها دارای یک سری لوازم مصرفی هستند که پس از مدتی نیاز به جایگزینی پیدا می‌کنند. زمانی که برای تعویض هر یک از این اقلام نیاز است، بسته به نوع و کارکرد آن متفاوت است. برای راحتی کار خریداران گرامی، در راهنمای خرید لوازم مصرفی موتورسیکلت به مواردی که باید قبل از اقدام به خرید برخی از این لوازم مصرفی در نظر گرفته شود، پرداخته‌ایم.

 

نکات مورد توجه در خرید لوازم مصرفی موتورسیکلت

لنت

به سختی لنت توجه کنید. سختی بالا و سختی پایین هر دو مناسب نیستند و باعث بروز مشکل می‌شوند. لنت‌ها انواع مختلفی دارند. اگر می‌خواهید لنت سر و صدا تولید نکند و در شرایط آب‌وهوایی گرم و سرد به خوبی کار کند، لنت‌های نیمه‌فلزی انتخاب خوبی هستند. لنت سرامیکی نیز وجود دارد که بیشتر برای موتورسیکلت‌ها در مسابقات به کار گرفته می‌شود. این نوع لنت‌ها نیز خود را با شرایط آب و هوایی متفاوت وفق می‌دهند اما قیمتشان بالا است. لنت‌های معمولی قیمت مناسبی دارند اما در دماهای بالا کارایی خود را از دست می‌دهند و بوی بدی از آنها ساطع می‌شود.

 

شمع

به نوع شمع توجه کنید. شمع‌های دو یا چند پلاتینی مصرف سوخت کمتری نسبت به انواع تک پلاتینی دارند. شمع‌های سوزنی نیز وجود دارند که مصرف سوختشان کمتر از انواع پلاتینی است و عمر مفیدشان نیز بیشتر است. اگر طول عمر شمع برایتان مهم است نوع سوزنی آن را انتخاب کنید. همچنین توجه کنید که موتورسیکلت شما شمع پایه کوتاه می‌خورد یا پایه بلند. می‌توانید شمع قبلی خود را هنگام خرید با خود ببرید و از روی آن تشخیص دهید. اگر بتوانید از برندهای معتبر خرید کنید که چه بهتر در غیر این صورت به کیفیت شمع برندهای ناآشناتر بیشتر دقت کنید.

 

لاستیک

لاستیک یکی از اصلی‌ترین قطعات موتورسیکلت‌ها است که وضعیت آن به طور مستقیم بر نحوه رانندگی افراد اثر می‌گذارد؛ بنابراین مهم است که به کیفیت و سلامت تایر توجه کنید. به تناسب ابعاد، نوع و سایز تایر با نوع موتورسیکلت خود توجه کنید. همچنین از سلامت آج لاستیک مطمئن شوید. شاید در شرایط عادی خیلی به وضعیت آج توجه نکنید اما در شرایطی مانند برف و باران و زمانی که جاده لغزنده است، این مورد بسیار مهم خواهد بود. به تاریخ تولید و انقضای لاستیک نیز توجه کنید. استفاده از لاستیک تاریخ‌گذشته می‌تواند برای شما خطرآفرین باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *