راهنمای خرید لوازم ‌تحریر

لوازم ‌تحریر

شاید شنیدن این کلمه شما را به یاد دوران مدرسه بیندازد. اشتباه هم نیست. همه ما با فروشگاه لوازم ‌تحریر در دورانی که مدرسه می‌رفتیم و حتی بزرگسالی خاطره داریم. لوازم ‌تحریر یا نوشت‌افزار به آن دست از وسایلی گفته می‌شود که برای نقاشی یا نوشتن مورد استفاده قرار می‌گیرند. بهتر است قبل از اقدام به خرید این وسایل، نکاتی را در نظر بگیرید که ما در راهنمای خرید لوازم ‌تحریر به آن اشاره کرده‌ایم.

 

نکات مورد توجه در خرید لوازم ‌تحریر

در ابتدا باید ببینید به چه چیزی نیاز دارید. خودکار، مداد، پاک‌ کن، مداد تراش و … . در مرحله بعد به کیفیت و ویژگی‌های آن توجه کنید. به عنوان مثال دقت کنید خودکاری که می‌خرید، روان بنویسد تا مجبور نباشید برای نوشتن به آن فشار بیش از حد وارد کرده دستتان را خسته کنید. همچنین دقت کنید که خودکار جوهر پس ندهد. در مورد خودکار باید دقت کنید درِ آن سفت و محکم باشد تا داخل کیف یا جیبتان از لوله خودکار جدا نشود و کیف و دیگر وسایل داخل آن را خط‌خطی نکند. در مورد خودکارهای معطر توجه کنید که به بوی آن حساسیت نداشته باشید.

 

باید بدانید که اگر محصول را برای کودکتان تهیه می‌کنید، به نکات ایمنی وسیله مورد نظر بیشتر توجه کنید. در مورد وسایلی مانند پرگار یا گونیا نمونه‌هایی را انتخاب کنید که درپوش مناسبی داشته باشند تا در هنگامی که کودکتان نیازی به استفاده از آن ندارد، در جای امنی قرار بگیرد و باعث پارگی پوست او در اثر تماس اشتباهی نشود. البته برای اطمینان بیشتر می‌توانید به جای انواع فلزی، نمونه‌های پلاستیکی آن را تهیه کنید. در مورد وسیله‌ای مانند مداد شمعی نیز دقت کنید که ماده‌ای که مداد شمعی از آن ساخته شده ممکن است سمی باشد و دقت کنید کودک آن را به چشم یا دهانش نزند.

لوازم ‌تحریر

مورد بعد این است که سعی کنید لوازم تحریری را انتخاب کنید که با محیط زیست سازگار باشد. به خصوص اگر شما جزء صاحبان مشاغل هستید و می‌خواهید برای تجارت خود لوازم‌التحریر اداری تهیه کنید، توجه به این مسئله باعث می‌شود گامی در جهت مسئولیت اجتماعی تجارت خویش برداشته باشید.

 

در مورد خرید مداد اتود توجه کنید که این مدادها برای سنین بالاتر از دبستان مناسب‌اند و اگر کودک شما کمتر از ۱۲ سال سن دارد، برای او انتخاب مناسبی نخواهد بود. در مورد طرح و رنگ دفتر یا مداد و پاک‌کن به سلیقه فرزندتان توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *