راهنمای خرید کامپیوتر و تجهیزات جانبی

کامپیوتر و تجهیزات جانبی

وقتی فرد تصمیم به خرید کامپیوتر می‌گیرد، احتمالاً با گزینه‌های متعددی روبه‌رو می‌شود که ممکن است این کار را برای او ترسناک جلوه دهد و او را در انتخاب یک گزینه مناسب دچار چالش کند. ازاین‌رو نیاز به وجود راهنمای خرید کامپیوتر و تجهیزات جانبی برای گرفتن بهترین تصمیم متناسب با نیاز کاربر احساس می‌شود.

 

اصول موردنیاز در خرید کامپیوتر و تجهیزات جانبی

خرید آنلاین یا از مغازه

ابتدا تصمیم بگیرید که می‌خواهید آنلاین خرید کنید یا از مغازه. اگر بخواهید آنلاین خرید کنید با وضعیتی روبه‌رو می‌شوید که باید محصولی را بخرید که هنوز آن را ندیده‌اید و ممکن است گران هم باشد. البته خرید آنلاین نیز مزایای خودش را دارد، مثلاً فارغ از محل شما می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در مورد محصول در اختیارتان بگذارد.

 

نوع سیستم‌عامل

سیستم‌عامل را مشخص کنید. ترجیحاً سیستم عاملی را انتخاب کنید که به آن عادت دارید. همچنین می‌توانید سیستم عاملی را انتخاب کنید که با سیستم‌عامل تلفن همراهتان نیز هماهنگ باشد.

 

دسکتاپ یا قابل‌حمل؟

مشخص کنید که رایانه دسکتاپ می‌خواهید یا لپ‌تاپ. اگر نمی‌خواهید رایانه‌تان را بیرون ببرید، دسکتاپ برای شما گزینه مناسبی خواهد بود.

کامپیوتر و تجهیزات جانبی

پردازنده و رم

پردازنده برای رایانه همانند مغز برای انسان عمل می‌کند و هر چه پردازنده سریع‌تر باشد برنامه‌های کامپیوتر شما با سرعت بیشتری اجرا خواهند شد. هرچه گیگاهرتز و تعداد هسته‌های پردازنده بیشتر باشد، پردازنده سریع‌تر خواهد بود. در مورد حافظه رم نیز با توجه به ویژگی‌های نرم‌افزاری که بیشتر استفاده می‌کنید و نیازمندی‌های آن، مقدار مناسب رمتان را انتخاب کنید.

 

درایو هارد دیسک

حافظه رم با حافظه سخت تفاوت دارد. رم به حافظه کوتاه‌مدت شما شباهت دارد، درحالی‌که درایو سخت به حافظه بلندمدت شبیه است. اینکه شما به چه مقدار از حافظه سخت نیاز دارید به میزان استفاده فعلی شما از کامپیوتر و اینکه چه حجمی را می‌خواهید ذخیره کنید، بستگی دارد.

 

لوازم جانبی و پورت‌ها

کابل‌های یو‌اس‌بی پورت‌های استاندارد رایانه‌ها هستند اما اطمینان یابید که از کابل‌های مناسب استفاده می‌کنید تا باعث صدمه به دستگاه نشوید. نکته دیگر اینکه ببینید آیا شما به کارت‌خوان یا مموری ریدر نیاز دارید یا خیر. اگر بخواهید بدون نیاز به اتصال دستگاهی دیگر به کامپیوتر اطلاعات خود را از کارت حافظه آپلود کنید، نیاز به رم‌ریدر خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *