راهنمای خرید ابزار سلامت

ابزار سلامت

ابزارهای سلامت انواع مختلفی دارند و هر یک با هدف انجام وظایفی در راستای حفظ سلامتی انسان به وجود آمده‌اند. در قدیم نیز اطبا برای معالجه یا چک‌کردن وضعیت سلامتی افراد از وسایلی استفاده می‌کردند، با این وجود با پیشرفت تکنولوژی در عصر حاضر، ابزارهای سلامت بسیار پیشرفته‌تر و متنوع‌تر از گذشته وارد بازار شده‌اند. در این راهنمای خرید ابزار سلامت توجه شما را به برخی نکات مهم قبل از اقدام به خرید در چند نمونه از این ابزارها جلب می‌کنیم.

 

نکات مورد توجه در خرید ابزار سلامت

فشارسنج

سه نوع فشارسنج وجود دارد: جیوه‌ای، عقربه‌ای و دیجیتالی. با توجه به اینکه جیوه ماده‌ای سمی است، معمولاً فشارسنج جیوه‌ای فقط در محیط درمانگاه‌ها استفاده می‌شود. فشارسنج عقربه‌ای معروف‌ترین نوع است که هم در مراکز درمانی و هم در منازل برای استفاده شخصی افراد استفاده می‌شود و خطر مورد قبلی را ندارد و ارزان‌تر نیز هست. فشارسنج دیجیتالی نیز به شما کمک می‌کند تا به‌تنهایی فشار خونتان را اندازه بگیرید، در عین حال از خطای انسانی احتمالی هنگام خواندن فشار جلوگیری کنید. اما این مورد کمی گران‌تر است.

 

ماساژور برقی  

قبل از خرید به اندازه و وزن آن توجه کنید. ماساژورهای بزرگ عملکرد بهتری دارند اما جابه‌جایی آن راحت نیست. همچنین در مورد شکل ماساژور باید دقت کنید که بتواند به قسمت‌های عمیق بافت عضلانی نیز برسد و درد را تسکین دهد. برخی از این دستگاه‌ها تایمر نیز دارند که با تنظیم آن می‌توانید نگران به خواب رفتن حین ماساژ و خاموش‌شدن دستگاه نباشید.

 

دستگاه تصفیه هوا

دستگاه‌های تصفیه هوا با قابلیت حمل ساخته شده‌اند. اگر دوست دارید هر جا می‌روید هوای پاکیزه تنفس کنید، می‌توانید نمونه‌های قابل حمل آن را انتخاب کنید که قیمت مناسبی نیز دارند. قبل از خرید به میزان تحویل هوای پاک دستگاه توجه کنید. هر چه این میزان بیشتر باشد، قدرت پاک‌کنندگی آلودگی هوای دستگاه بیشتر است. بعضی دستگاه‌های تصفیه‌کننده هوا صدا تولید می‌کنند و اگر شما از جمله افرادی هستید که از سروصدای محیط بیزار هستند، نمونه‌ای را انتخاب کنید که صدای کمتری تولید کند.

 

دستگاه تصفیه‌کننده آب

دستگاه‌های تصفیه آب با عملکردهای متفاوتی در بازار موجود هستند. تفاوت آنها در فیلترهای آنها و کیفیت آبی است که تحویل می‌دهند. با توجه به اینکه این نوع دستگاه‌ها با آب مصرفی شما در ارتباط‌اند، مهم است که نمونه با کیفیت را تهیه کنید و ترجیحاً به دنبال ارزان‌قیمت‌ها نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *