راهنمای خرید کنسول بازی

راهنمای خرید کنسول بازی

دنیای بازی‌ها پیوسته در حال تکامل است. تنوع روزافزون سیستم‌های بازی موجب شده است تا انتخاب یک «بهترین کنسول بازی» با دشواری روبه‌رو شود. در حال حاضر پلی‌استیشن، ایکس‌باکس و Nintendo سه تولیدکننده بزرگ کنسول‌های خانگی هستند که هر کدام خانواده‌های خودشان را دارند. این سه تولیدکننده رویکردهای مختلفی را در مورد بسیاری از ویژگی‌هایی که امروزه خریداران جستجو می‌کنند، اتخاذ کرده‌اند. در راهنمای خرید کنسول بازی زیر نگاهی به چند نکته که هنگام خرید باید در نظر بگیرید، می‌اندازیم.

 

نکات مورد توجه هنگام خرید کنسول بازی

بازی تکی یا چندنفره

ابتدا مشخص کنید که می‌خواهید تکی بازی کنید یا چندنفره. هر کنسول بازی برای هر دو وضعیت بازی تک‌نفره و بازی چندنفره نمونه‌هایی ارائه کرده است؛ مثلاً برای بازی چندنفره پلی‌استیشن دارای شبکه پلی‌استیشن، ایکس‌باکس دارای ایکس‌باکس لایو و Nintendo Switch دارای Nintendo Switch آنلاین است. اگر به بازی‌های آنلاین چندنفره علاقه دارید ببینید دوستانتان از کدام پلتفرم استفاده می‌کنند تا شما نیز استفاده کنید.

 

بازی چندنفره محلی

اگرچه Nintendo Switch ممکن است به اندازه PlayStation و Xbox خدمات آنلاین قدرتمندی ارائه ندهد، اما مجموعه بسیار قوی‌تری از انتخاب‌های چندنفره محلی دارد. اگر شما ترجیح می‌دهید با افراد خانواده‌تان بازی کنید یا افرادی که در مکان‌های نزدیک شما قرار دارند، می‌توانید از Nintendo Switch استفاده کنید.

راهنمای خرید کنسول بازی

قدرت و عملکرد

اگر به دنبال قدرتمندترین تجربه کنسول بازی خانگی و با گرافیک قوی هستید، بدانید که امروزه Xbox One X  و PlayStation 4 Pro در این مورد با هم رقابت می‌کنند. Xbox One X از ۶ پردازشگر قدرت و پهنای باند حافظه ۳۵۶ گیگابایت بر ثانیه برخوردار است که در مقایسه با پلی‌استیشن ۴ پرو به میزان کمی برتری دارد. اگر چه ممکن است Xbox One X از نظر مشخصات سخت‌افزاری برتری داشته باشد، اما تفاوت ناچیز است. هر دو در صورت جفت‌شدن با تلویزیون ۴K عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند.

 

بازی در سفر

اگر بخواهید در سفر نیز بازی کنید، Nintendo  برای شما بهتر است. Nintendo Switch و Nintendo Switch لایت بهترین تجربه‌های بازی در حرکت را ارائه می‌دهند. Nintendo Switch از طریق حالت «docked» به تلویزیون اصلی شما متصل می‌شود و با بلندکردن کنسول از پایه به یک دستگاه قابل حمل تبدیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *