راهنمای خرید ساعت و مچ‌بند هوشمند

 ساعت هوشمند

ساعت یا مچ‌بند هوشمند در واقع یک کامپیوتر کوچک است که بر روی مچ بسته می‌شود و می‌تواند از طریق اتصال بیسیم، کاربر را از مواردی مانند تماس‌ها و پیام‌های دریافتی و به‌روزرسانی‌های شبکه‌های اجتماعی مطلع کند. هر یک از ساعت‌های هوشمند در نوع خود عالی هستند، اما هر کاربر باید با توجه به شرایط خود گزینه مورد نظر خود را انتخاب کند. این راهنمای خرید ساعت و مچ‌بند هوشمند به برخی ملاحظات قبل از خرید اشاره می‌کند تا کاربر را در انتخاب یک نمونه مناسب یاری کند.

 

نکات مورد توجه در خرید ساعت و مچ‌بند هوشمند

سازگاری با تلفن همراه هوشمند

در خرید ساعت و مچ‌بند هوشمند باید توجه کنید نمونه‌ای را انتخاب کنید که با تلفن همراهتان سازگار باشد. به عنوان مثال ساعت‌های اپل فقط با آیفون سازگارند و پلتفرم گوگل یا ساعت‌های Tizen سامسونگ اگر چه با هر دو گوشی اندرویدی و آیفون کار می‌کنند اما در صورتی‌ که با دستگاه‌های اندروید استفاده شوند، قابلیت‌های بیشتری دارند.

طول عمر باتری

هنگام خرید به میزان دوام و ماندگاری باتری توجه کنید. اکثر ساعت‌های هوشمند از یک صفحه‌نمایش LCD یا AMOLED رنگارنگ برای نمایش عکس‌ها، برنامه‌ها و سایر مطالب استفاده می‌کنند، اما در این حالت طول عمر باتری کمتر می‌شود. اگر بخواهید مدت‌زمان ماندگاری باتری افزایش یابد، می‌توانید صفحه‌نمایش سیاه‌وسفید را انتخاب کنید. ساعت‌های هوشمند هیبریدی که بیشتر شبیه ساعت‌های آنالوگ هستند، طولانی‌ترین ماندگاری باتری را دارند اما صفحه‌نمایش لمسی ندارند.

بند ساعت و مچ‌بند هوشمند

بررسی کنید که بند یا سگک بند ساعت استفاده راحتی داشته و قابل تعویض باشد. همچنین اطمینان یابید که بندهای جایگزین برای تعویض احتمالی در دسترس باشند. اگر سبک‌بودن برایتان مهم است باید بگوییم که مچ‌بندهای هوشمند معمولاً سبک‌تر هستند. می‌توانید آنها را انتخاب کنید.

 ساعت هوشمند

قابلیت‌های مربوط به تناسب اندام

اگر علاقه‌مند به تناسب اندام هستید و می‌خواهید از ساعت هوشمند برای تمریناتتان استفاده کنید، ساعت یا مچ‌بندی با سنسور ضربان قلب و GPS (برای ردیابی دویدن) انتخاب کنید. با این حال توجه داشته باشید که استفاده از GPS تأثیر زیادی بر طول عمر باتری خواهد گذاشت.

قیمت

ساعت‌های هوشمند از مچ‌بندهای هوشمند گران‌تر هستند و کارایی بالاتری نیز دارند. معمولاً ساعت‌ها نسبت به مچ‌بندها بین اقشار ثروتمند پرطرفدارتر هستند. با این حال شما با توجه به نیازتان و میزانی که می‌توانید برای خرید هزینه کنید، نمونه مناسب را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *