راهنمای خرید لوازم جانبی موتورسیکلت

لوازم جانبی موتورسیکلت

وقتی موتورسیکلت خود را خریدید، به لوازم جانبی مربوط به آن نیز نیاز خواهید داشت. با توجه به اینکه امروزه انواع مختلفی از لوازم جانبی موتورسیکلت تولید می‌شود و ممکن است برخی از آنها علی‌رغم داشتن کیفیت بالا برای شما مناسب نباشند، بهتر است قبل از خرید این‌گونه تجهیزات، راهنمای خرید مربوط به آنها را مطالعه کنید.

 

نکات مورد توجه در خرید لوازم جانبی موتورسیکلت

زین

زین‌ها در شکل‌های متفاوتی ساخته شده‌اند. ازآنجاکه هیچ دو فردی شبیه یکدیگر نیستند، زین انتخابی آنها نیز شبیه هم نخواهد بود. اگر برای مدت‌زمانی طولانی بر موتور سوار هستید، باید زینی راحت را انتخاب کنید. همچنین دقت کنید که اگر بدن نرم و انعطاف‌پذیری ندارید، ممکن است برای اینکه پایتان به زمین برسد، بخواهید روی زین حرکت کنید. در این حالت زین گرد برای شما مناسب‌تر است.

 

کلاه ایمنی

با توجه به اینکه مهم‌ترین هدف شما از خرید کلاه ایمنی، حفظ امنیت سرتان در هنگام رانندگی است، باید کیفیت آن را از نظر ایمنی بررسی کنید. همچنین دقت کنید که اندازه کلاه با سرتان متناسب باشد و اصطلاحاً کلاه فیت سر شما باشد. شکل سر انسان‌ها با هم متفاوت است. نمونه‌ای را انتخاب کنید که با آن احساس راحتی کنید. همچنین به وزن آن توجه کنید. اگر برای مدت طولانی می‌خواهید سوار موتورسیکلت باشید، نمونه‌های کم‌وزن برای شما مناسب‌تر است.

لوازم جانبی موتورسیکلت

اگزوز

با توجه به این که سیستم احتراق موتورسیکلتتان از چه نوعی است و چه میزان ظرفیت دارد، انواع مختلفی از اگزوز وجود دارند. قبل از خرید به ابعاد، جنس و مشخصات اگزوز توجه کنید. اگر موتورسیکلت خود را در شهر استفاده می‌کنید، اگزوز شرکتی انتخاب خوبی است. اگر موتورسیکلتتان از انواع مورد استفاده در پیست مسابقه است، نمونه اسپرت اگزوز برایتان مناسب‌تر است. همچنین به جنس بدنه اگزوز هم توجه کنید که از ماده ضد زنگ ساخته شده باشد تا بعداً در اثر زنگ‌زدن آن به مشکل برنخورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *