راهنمای خرید مد و پوشاک بچگانه

پوشاک بچگانه

بچه شیرین است و انتخاب پوشاک برای او شیرین‌تر. با توجه به اینکه بچه‌ها در سن رشد هستند، ممکن است لباسی که امسال برای آنها می‌خرید سال بعد اندازه‌شان نباشد و همین امر باعث بروز دشواری‌هایی در انتخاب لباس برای آنها می‌شود. در راهنمای خرید مد و پوشاک بچگانه می‌خواهیم کمی از چالش‌های پیش روی بزرگ‌ترها برای خرید لباس برای کوچک‌ترها کم کنیم.

 

نکات مورد توجه در خرید مد و پوشاک بچگانه

کیفیت

بچه‌ها فعالیت بدنی زیادی دارند. مرتب لباس‌هایشان با زمین و سطوح دیگر در تماس است که اگر کیفیت مناسبی نداشته باشد خیلی زود از ریخت می‌افتد. به کیفیت لباس کودک توجه کنید. البته لزوماً لباس‌های گران‌قیمت‌تر باکیفیت‌تر نیستند، می‌توانید نمونه‌های ارزان‌تری را نیز بیابید که کیفیت خوبی دارند. همچنین به ضخامت پارچه البسه توجه کنید. یک راه برای تشخیص میزان کیفیت پارچه این است که آن را در برابر نور بگیرید. اگر دیدید که به سادگی آن طرف پارچه مشخص بود، نشان‌دهنده نازک بودن پارچه است که ممکن است با چند بار شستن کیفیت خود را از دست بدهد.

 

لطافت

علاوه بر کیفیت، توجه به این مورد نیز حائز اهمیت است. پوست کودک بسیار لطیف و حساس است، پس البسه که به طور مداوم در تماس با پوست کودک است نیز باید از لطافت مناسبی برخوردار باشد. خود بچه‌ها هم اگر لباسی که می‌پوشند زبر باشد احساس ناراحتی و بیقراری می‌کنند. پارچه‌های نخی و پنبه‌ای معمولاً لطیف‌تر هستند و برای بچه مناسب‌ترند.

 

درزهای لباس

این مورد را می‌توان زیرمجموعه‌ای از کیفیت پوشاک دانست. اگر درزهای لباس به‌خوبی و محکم دوخته نشده باشند امکان شکافتن آنها به سادگی وجود دارد و قطعاً چنین لباسی ماندگاری بالایی نخواهد داشت.

پوشاک بچگانه

لباس‌های زرق‌وبرق‌دار

اگر چه این لباس‌ها در ظاهر مخصوصاً برای دختربچه‌ها زیبا به نظر می‌رسند، اما امکان دارد باعث ایجاد حساسیت در پوست کودک شوند. بهتر است از خرید آنها صرف‌نظر کنید.

پوشاک دکمه‌دار

حواستان به لباس‌های دکمه‌دار باشد. باید دکمه‌ها بسیار سفت و محکم سر جایشان دوخته شده باشند، در صورت لق بودن امکان دارد جدا شوند و باعث خفگی بچه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *