راهنمای خرید ابزار ایمنی و مراقبت

ابزار ایمنی و مراقبت

حادثه برای همه اتفاق می‌افتد. هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند من از حوادث مصون هستم. مهم است که از قبل از بروز حادثه خود را برای رویارویی با آن آماده کرده باشیم. مخصوصاً وقتی پای حفاظت از فرزند به میان می‌آید مسئله پیچیدگی‌های بیشتری پیدا می‌کند. در این راستا ابزار ایمنی و مراقبت به کمک ما می‌آیند تا با کمک آنها خسارات ناشی از حوادث را به حداقل برسانیم. راهنمای خرید ابزار ایمنی و مراقبت شما را در انتخاب درست این وسایل یاری می‌کند.

 

نکات مورد توجه در خرید ابزار ایمنی و مراقبت

محافظ پریز

در مورد محافظ پریز دقت کنید لبه‌های محافظ تیز نباشند چون در صورت تیز بودن ممکن است به دست نوزاد آسیب برسانند. همچنین توجه داشته باشید که ابعاد پریز و ابعاد محافظ با یکدیگر تناسب داشته باشند.

 

قفل کابینت

مدلی را انتخاب کنید که علاوه بر قفل‌کردن کابینت، در کاربردهای گوناگون دیگر مانند قفل‌کردن انواع کشو، یخچال، کمد و … نیز بتوانید از آن استفاده کنید. به شکل آن نیز توجه کنید تا قابلیت بسته‌شدن بر ساختار کمدتان را داشته باشد. ترجیحاً قبل از خرید خودتان آن را باز و بسته کنید تا از نحوه باز شدن آن اطلاع حاصل کنید و نمونه‌ای را انتخاب کنید که به راحتی و با چند تماس کودک باز نشود. همچنین با توجه به اینکه کابینت منزل شما دستگیره دارد یا خیر و جنس کابینت، قفل مناسب خود را انتخاب کنید.

ابزار ایمنی و مراقبت

ضربه‌گیر سر

ابعاد ضربه‌گیر را متناسب با سن کودک و اندازه سر او انتخاب کنید. اگر ابعاد ضربه‌گیر با ابعاد بدن کودک جور نباشد حفاظت خوبی از سر کودک به عمل نمی‌آید. بعضی ضربه‌گیرها نیز قابلیت تنظیم شدن با ابعاد بدن کودک را دارند و انعطاف‌پذیرتر هستند. دقت کنید ضربه‌گیر به گونه‌ای باشد که سر کودک کاملاً در معرض پوشش قرار گیرد. همچنین جنس آن نباید به‌گونه‌ای باشد که حساسیت ایجاد کند.

 

نرده محافظ

به نحوه بازشدن نرده دقت کنید. برخی نرده‌ها پایه دارند و راحت با چرخاندن باز می‌شوند. اگر مرتب نرده را باز و بسته می‌کنید، دقت کنید که نوعی را انتخاب کنید که باز و بسته کردن آن راحت باشد. همچنین به فاصله بین نرده‌ها دقت کنید. اگر فاصله زیاد باشد ممکن است سر کودک بین نرده‌ها گیر کند. فاصله کمتر بهتر است. اما فاصله نباید به اندازه‌ای کم باشد که به سختی بتوان از پشت نرده کودک را دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *