راهنمای خرید لوازم صوتی و تصویری

لوازم صوتی و تصویری

محدوده این لوازم بسیار گسترده است؛ از تجهیزات بزرگی مانند تلویزیون گرفته تا تجهیزات کوچکی مانند هندزفری جزء لوازم صوتی و تصویری محسوب می‌شوند و هر یک انواع مختلفی دارند. به‌علاوه روزبه‌روز گونه‌های جدیدتری وارد بازار می‌شوند که کار انتخاب از بین آنها را مخصوصاً اگر تازه‌کار باشید، سخت می‌کند. در راهنمای خرید لوازم صوتی و تصویری می‌خواهیم برخی سؤالات متداولی که قبل از خرید ممکن است برای خریداران پیش بیاید را پاسخ دهیم.

 

 

نکات مورد توجه در خرید لوازم صوتی و تصویری

تلویزیون

بعد از در نظر گرفتن بودجه‌تان به صفحه‌نمایش تلویزیون دقت کنید. امروزه دو نوع صفحه اساسی در بازار وجود دارند:  LED-LCD و OLED. نمایشگر نوع اول از نور پس‌زمینه LED بهره می‌برد و برای نمایش تصویر، نور باید از لایه‌های متعددی بگذرد که گاهی اوقات باعث نشت نور در لبه‌های نمایشگر می‌شود و همچنین رنگ سیاه را به خوبی نشان نمی‌دهد. اما در نمایشگرهای OLED هر پیکسل می‌تواند نور خود را تولید کند و به دلیل دارابودن قابلیت خاموش‌کردن پیکسل‌ها، می‌تواند رنگ مشکی را با کیفیت بالایی نشان دهد. مورد بعد توجه به HDR یا محدوده دینامیکی است که نشان‌دهنده تفاوت بین تاریک‌ترین نقطه و روشن‌ترین نقطه نمایش است. هر چه این شاخص بالاتر باشد کنتراست و نمایش بهتری را مشاهده خواهید کرد.

 

ضبط کننده صدا

ابتدا مشخص کنید که هدفتان از خرید چیست و چه صدایی را می‌خواهید ضبط کنید. اگر می‌خواهید صدایی را برای استفاده بعدی خودتان ضبط کنید، مثلاً در حد ضبط صدای استاد سر کلاس و بعداً پیاده‌کردن آن، شاید خیلی کیفیت ضبط‌کننده برایتان مهم نباشد. همچنین توجه کنید که چند بار می‌خواهید این عمل را انجام دهید. اگر برای مدت طولانی یا در تعداد دفعات زیاد ضبط می‌کنید، ضبط‌کننده‌ای را تهیه کنید که باتری قوی قابل شارژی داشته باشد. همچنین اگر شب‌ها می‌خواهید کار ضبط را انجام دهید، نمونه‌هایی که دارای نور پس‌زمینه هستند، برای شما مناسب‌ترند.

لوازم صوتی و تصویری

سیستم صوتی

ابتدا مشخص کنید به چه گوش می‌دهید. می‌خواهید ورزش و فیلم ببینید یا اهل انجام بازی‌های ویدئویی هستید. همچنین مشخص کنید به چه میزان می‌خواهید استفاده کنید یعنی دفعات کم یا زیاد. تعیین این موارد در انتخاب نوع مناسب به شما کمک می‌کند. اگر یک شنونده آماتور هستید، یک جفت بلندگوی دیجیتالی برای شما مناسب است اما اگر می‌خواهید هر روز موسیقی را به طور عمیق گوش دهید، بلندگوهای ایستاده نیاز شما را بهتر رفع می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *