راهنمای خرید لوازم شستشو و نظافت

لوازم شستشو و نظافت

لوازم نظافت انواع مختلفی دارند و هر یک به نظافت بخشی از وسایل منزل کمک می‌کنند. در مقاله راهنمای خرید لوازم شستشو و نظافت می‌توانید از نکاتی که قبل از اقدام به خرید این لوازم باید در نظر بگیرید، آگاه شوید و بتوانید متناسب با بودجه‌تان خریدی مناسب داشته باشید.

 

نکات مورد توجه در خرید لوازم شستشو و نظافت

ماشین لباس‌شویی

لباس‌شویی‌ها انواع مختلفی دارند. در هر نوعی که بخواهید بخرید، بعد از مشخص‌کردن بودجه‌تان باید تعداد افراد خانواده و ظرفیت مورد نیاز را در نظر بگیرید. ظرفیت به معنی گنجایش ماشین است و مشخص می‌کند که در هر بار شستشو چه میزان لباس را می‌توانید بشویید. هر چه تعداد افراد کمتر باشد ظرفیت انتخابی کمتر مناسب‌تر است. همچنین به میزان مصرف لباسشویی، سرعت چرخش، ویژگی‌ها و فناوری به کار رفته در آن توجه کنید.

لوازم شستشو و نظافت

ماشین ظرف‌شویی

ماشین‌های ظرف‌شویی نیز مانند لباسشویی انواع مختلفی دارند. قبل از خرید، سیستم فیلترینگ آب را بررسی کنید. این سیستم باعث می‌شود قطره‌های آب روی ظرف نمانند و آن را لک نکنند. همچنین تعداد سبدها را بررسی کنید و اینکه آیا قابلیت تنظیم ارتفاع دارند یا نه. داشتن این قابلیت کار شما را بسیار ساده‌تر می‌کند. همچنین برخی نمونه‌های جدیدتر گزینه شستشوی بهداشتی دارند که در نمونه‌های قدیمی‌تر وجود نداشت. با توجه به تعداد افراد خانواده خود و احیاناً تعداد میهمانانتان گنجایش آن را مشخص کنید.

 

بخارشور

به نوع آن که دستی یا مکش‌دار است، توجه کنید. همچنین ظرفیت آن را در نظر بگیرید. اگر مدل انتخابی شما ظرفیت پایینی (کمتر از ۵۰۰ میلی‌لیتر) داشته باشد، توجه کنید ببینید قابلیت اضافه‌کردن آب دارد یا خیر. زیاد به ظاهر دستگاه توجه نکنید. درست است که دوست دارید تمام وسایل خانه‌تان با یکدیگر هماهنگ باشند، اما عملکرد را فدای ظاهر زیبا نکنید. از برندهای معتبر و با کیفیت خرید کنید. همچنین توان تولید بخار آن را در نظر بگیرید.

لوازم شستشو و نظافت

جاروبرقی

قدرت موتور جاروبرقی یا همان میزان مکش جارو را در نظر بگیرید. هر چه بیشتر باشد عملکرد جاروبرقی بهتر است. برای مصارف خانگی معمولاً از ۱۶۰۰ وات تا ۲۵۰۰ وات استفاده می‌کنند. مورد بعد توجه به میزان مصرف انرژی آن است. جاروبرقی از آن دست وسایلی است که مرتب مورد استفاده قرار می‌گیرد و هر چه مصرف کمتری داشته باشد بهتر خواهد بود. همچنین به قابل‌حمل بودن و سبک‌وزنی دستگاه توجه کنید تا در جابه‌جا کردن آن با مشکل مواجه نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *